20.05 - Діагностична робота з літературним твором

І. Послухай текст.
Чому не стомлюється стежка?
— Бабуню, бабуню! — хлопчик кулею вилетів у двір. — Наша стежка зникла!
Ота, що на городі!
— Ану, ходім подивимось, онучку, — сказала бабуся, і вони разом вийшли за
хвірточку.
І справді — стежка зникла. Сніг присипав усе довкола: і город, і стежку
попід ним, і ті кілька соняхів, що їх бабуся залишала незайманими восени — на
гостинець синичкам.
— А ти пам’ятаєш, де була стежка? — запитала бабуся.
— Ось тут, — тупнув ногою хлопчик.
— Іди, притопчи сніжок на ній, — бабуся легенько підштовхнула онука вперед.
Хлопчик
пішов стежкою, схованою під снігом, від двору аж ген до лісу, до старої груші,
що стояла край городу. А потім прибіг до бабусі радісний:
—
Стежка вже трішки є, але ще трішки її нема.
—
То ти знову пройди туди-сюди, — і бабуся повернулася до своїх клопотів у
двір.
А хлопчик побіг до груші, повернувся до хвірточки, знову до груші та й
спинився. Стомився...
А стежка там задерикувато виблискувала сніжком: мовляв, ти стомився, а я — ні,
що він не втримався і побіг:
—
Ти не стомилася, і я не стомлюся.
У дворі хлопчик знову підійшов до бабусі:
—
Бабуню, а чому стежка не стомлюється?
—
Ти бігав разом із нею? Натомився?
—
Трішечки, а вона — ні крапелиночки не стомилася!
—
То ж ти, онучку, — мовила бабуся, — забрав у стежки її втому.
—
А бувають і втомлені стежки? — не вгавав хлопчик.
—
Бувають, — зітхнула бабуся. — Коли люди не ходять стежками, стежки
втомлюються, бо ніхто не ділить з ними їхню втому.
І що тоді?
—
Тоді про них забувають, і стежки зникають назавжди...
—
Я не хочу, щоб наша стомилася! Я піду ще побігаю! — тільки хвірточка
скрипнула за хлопчиком.
—
Топчи, онучку, топчи стежку нашого роду, — сказала йому вслід бабуся. — Нею
ходили і твій дідусь, і твій тато...
Світлана Прудник
ІІ. Виконай завдання.
Обери та познач правильну відповідь.
1.
Коли відбуваються події, описані в оповіданні?
А улітку
Б восени
В взимку
2.
Яким був хлопчик?
А спокійним, мрійливим, добрим
Б веселим, допитливим,
непосидючим
В злим, неспокійним, вередливим
3.
До поданих слів добери і запиши слова, протилежні за значенням.
Зникнути - __________________
Гостинець- __________________
Повільно - ___________________
ІІІ. Поміркуй і запиши, чому хлопчик не
хотів, щоб стежка зникла.

Комментарии
Отправить комментарий