20.05 - Діагностична робота з літературним твором
І. Послухай текст.
Чому не стомлюється стежка?
— Бабуню, бабуню! — хлопчик кулею вилетів у двір. — Наша стежка зникла! Ота, що на городі!
— Ану, ходім подивимось, онучку, — сказала бабуся, і вони разом вийшли за хвірточку.
І справді — стежка зникла. Сніг присипав усе довкола: і город, і стежку попід ним, і ті кілька соняхів, що їх бабуся залишала незайманими восени — на гостинець синичкам.
— А ти пам’ятаєш, де була стежка? — запитала бабуся.
— Ось тут, — тупнув ногою хлопчик.
— Іди, притопчи сніжок на ній, — бабуся легенько підштовхнула онука вперед.
       Хлопчик пішов стежкою, схованою під снігом, від двору аж ген до лісу, до старої груші, що стояла край городу. А потім прибіг до бабусі радісний:
     Стежка вже трішки є, але ще трішки її нема.
    То ти знову пройди туди-сюди, — і бабуся повернулася до своїх клопотів у двір.
А хлопчик побіг до груші, повернувся до хвірточки, знову до груші та й спинився. Стомився...
А стежка там задерикувато виблискувала сніжком: мовляв, ти стомився, а я — ні, що він не втримався і побіг:
     Ти не стомилася, і я не стомлюся.
У дворі хлопчик знову підійшов до бабусі:
     Бабуню, а чому стежка не стомлюється?
     Ти бігав разом із нею? Натомився?
    Трішечки, а вона — ні крапелиночки не стомилася!
    То ж ти, онучку, — мовила бабуся, — забрав у стежки її втому.
    А бувають і втомлені стежки? — не вгавав хлопчик.
    Бувають, — зітхнула бабуся. — Коли люди не ходять стежками, стежки втомлюються, бо ніхто не ділить з ними їхню втому.
І що тоді?
    Тоді про них забувають, і стежки зникають назавжди...
    Я не хочу, щоб наша стомилася! Я піду ще побігаю! — тільки хвірточка скрипнула за хлопчиком.
    Топчи, онучку, топчи стежку нашого роду, — сказала йому вслід бабуся. — Нею ходили і твій дідусь, і твій тато...
Світлана Прудник
ІІ. Виконай завдання.
Обери та познач правильну відповідь.
1.     Коли відбуваються події, описані в оповіданні?
 А улітку
 Б восени
 В взимку

2.     Яким був хлопчик?
А спокійним, мрійливим, добрим
Б веселим, допитливим, непосидючим
В злим, неспокійним, вередливим
3.     До поданих слів добери і запиши слова, протилежні за значенням.
Зникнути -   __________________
Гостинець- __________________
 Повільно -  ___________________
ІІІ.  Поміркуй і запиши, чому хлопчик не хотів, щоб стежка зникла.
 




Комментарии

Популярные сообщения из этого блога